linkverzameling voor een vrouw zoals jijlinkverzameling voor een vrouw zoals jij over marketing gericht op de nieuwe online vrouwAnnaplaza
De beste linkverzameling voor een vrouw zoals jij
   
 
   

Meer over een marktbenadering, die vrouwen aanspreekt, marketing gericht op vrouwen, een eerste oriëntatie...

 

 

 

 

Vrouwen zijn geen niche, vrouwen zijn de markt. Ook marketiers hebben de vrouwenmarkt ontdekt en beseffen, dat ze deze anders moeten benaderen. Marketing gericht op vrouwen, hoe dan? Hoe spreek je vrouwen commercieel aan? Een prangende vraag, die vooral mannelijke marketiers veel hoofdbreeksels bezorgd. Er een roze sausje over heen gieten werkt niet. Lees hier de onderzoeksresultaten.

 Alsjeblieft geen roze mobieltjes 
Vea:reset minicongres "What women want": 25-06-2008
Marketeers communiceren te mannelijk, terwijl de consument snakt naar communicatie met een vrouwelijke touch. Zo bleek tijdens het Vea Re:set 21-mini-congres 'What women want' over vrouwenmarketing.
"What women want"is best wel komisch. In deze film vertolkt een niet onaantrekkelijke Mel gibson de rol van gevierd reclamecretief, die promotie aan zijn neus ziet voorbijgaan omdat een vrouw wordt aangenomen. het bureau wil zich meer gaan richten op vrouwen...

Verder lezen...

 Vrouwen spelen graag online spelletjes 
Frankwatching: gepubliceerd op 14 december 2007
Hebben vrouwen die werken minder tijd voor het spelen van online spelletjes? De praktijk wijst uit dat juist deze groep juist meer speelt. Petra van Dreumel (Marketing Executive bij Zylom) aan het woord over gedrag en interesses van de spelers (80% vrouw) op Zylom. In dit artikel haar presentatie recent op Emerce Update en een audio-interview over strategie en visie van Zylom.
Verder lezen...

 De vrouw wil zelf creëren!  
In 2006 werd Voor de tweede maal het congres "vrouwen en Internet" georganiseerd. Marco Derksen deed er verslag van.
Marketingfacts: Marco Derksen (Upstream) vrijdag 28 april 2006
Vrouwen vertegenwoordigen een enorme economische macht: ze spenderen 80% van het huishoudbudget, en kopen 85% van de niet-huishoudelijke producten. In ongeveer de helft van de gevallen bepaalt de vrouw zelfs welke auto er gekocht wordt. Vrouwen beleven communicatie anders dan mannen, en daarom zouden reclamemakers hun communicatie moeten aanpassen naar de sexen.
Zoals beloofd zouden we vandaag komen met een verslag van het seminar Vrouw en Internet dat gisteren plaats vond in Media Plaza te Utrecht. Rianne Schreuder ging namens Marketingfacts op zoek naar het antwoord op de vraag waarom de (online) vrouwen een interessante doelgroep is voor marketeers. Hieronder haar verslag…

Verder lezen...

 Social networking voor vrouwen  
Frankwatching: gepubliceerd op 27 mei 2006
Na de razensnelle opkomst van social networking omgevingen voor jongeren en het nog steeds groeiende aantal professionals dat gebruik maakt van social business networks, lijkt zich nu een volgende trend aan te dienen: social networking voor vrouwen. In april ging in de VS het netwerk SisterWoman van start en het multimediabedrijf Martha Stewart Living Omnimedia maakt zich op voor de start van een soort 'MySpace for women'. Sanoma was er in Nederland met onder meer Vrouwonline al lekker vroeg bij.
Martha Stewart Living Omnimedia (MSLO), een Amerikaans multimediabedrijf genoemd naar zakenvrouw en entrepreneur Martha Stewart, is bezig met een grote metamorfose. De van oorsprong wat centraal geleide organisatie heeft volgens het artikel in Advertising Age vergaande plannen om zich open te stellen voor de massa in de vorm van de lancering van een soort 'MySpace for women' in 2007. Het bedrijf speelt hiermee in op een nieuwe ontluikende trend: social networks voor vrouwen.

Verder lezen...

 Baby-, Peuter-, Kleutermarketing & communicatie 1  
Frankwatching: gepubliceerd op 6 december 2006

Zwanger, baby/ouder, dreumes, peuter, kleuter…. Het zijn allemaal fases waar marketeers mee te maken hebben in deze aantrekkelijke groeimarkt. Welke stadia en bijbehorende koopbehoeften zijn er? Hoe bereik ik deze doelgroep (ouders en kinderen) en hoe speel ik hierop in met mijn marketingstrategie? Vragen die vandaag in het Utrechtse Spoorwegmuseum centraal stonden op het Euroforum Congres Trends in Baby-, Peuter-, Kleutermarketing & -communicatie. Een verslag in twee delen van een voor mij zeer boeiend congres. In dit eerste deel schrijfster Marjolein Tiemstra ("Uit de malle Molen"), marktonderzoekster Suzanne Dölle (Qrius) en Noëlle Haitsma (directeur van uk kinderopvang).
Verder lezen...

 Baby-, Peuter-, Kleutermarketing & communicatie 2  
Frankwatching: gepubliceerd op 7 december 2006
Heleen van Gulik is managing director van Stokke Benelux, een fabrikant van kinderproducten als meubels (stoelen, bedjes) en sinds kort ook een nieuwe categorie: de kinderwagen. We hebben het hier over een innovatief product, een compleet nieuw concept van een kinderwagen die je kind de hoogte in tilt. Een kinderwagen is meestal laag bij de grond, waar een kind (meer) last heeft van uitlaatgassen, honden en alleen maar tegen benen aan kan kijken. De introductie van dit nieuwe product verliep niet vlekkeloos.
Stokke is daarvoor aan de basis begonnen en heeft interviews gehouden met potentiële gebruikers. Dat leverde waardevolle informatie op. Zo bleek dat bij aanstaande ouders waarvan de moeder tussen de 0 en 1 maanden zwanger was, er op het vlak van voorkeuren voor kinderwagens nog geen bewustwording te zijn. Iets verderop in de (nog steeds vroege) zwangerschap gaat men lijstjes gaat en op straat rondkijken naar wat er zoal in gebruik is. Mensen spreken mensen op straat aan 'hoe het werkt' met zo'n kinderwagen ('street factor'). Daarnaast wordt er heel intensief gezocht via familie en vrienden. Het begint dus overduidelijk als Word-of-Mouth en groeit dan via bladen en internet.

Verder lezen...

 Do'nt think pink 
Op 21 september 2005 vond het eerste congres voor marketingmensen plaats rond het thema: "vrouwen en Internet". Lisa C. Johnson, oprichtster van het Amerikaanse marketing- en onderzoeksbureau Reach Women en de auteur van de bestseller Don’t Think Pink: What Really Makes Women Buy and How to Increase Your Share of This Crucial Market opende met een uitstekende presentatie.
The Big question`volgens Lisa Johnson: "With two trillion dollars on the `sidewalk’, why have companies been so slow to pick it up?". Een verklaring die ze ziet is dat het onderwerp een ellendige gekleurde voorgeschiedenis kent. De pastelgetinte vrouwenauto en de roze gereedschapskist komen voorbij als foute voorbeelden. Producten die een verkeerd signaal uitzenden: "For Women". Er wordt gewerkt met achterhaalde stereotype beelden, producten worden kleiner of korter gemaakt en in een "met bloemetjes versierde" verpakking aangeboden.
Verder lezen...

 Reportage vrouw en internet de hoogtepunten (1) 
Het vervolg van het op 21 september 2005 gehouden congres : "vrouwen en Internet".
Ben Tiggelaar, bekend van z’n boeken, cd’s, columns. optredens en trainingen, nam de tweede keynote sessie voor zijn rekening. In zijn verhaal stond hij onder meer stil bij de verschillen tussen man en vrouw. Hij gebruikte z’n drie verschenen boeken om te dit te illustreren.Hij karakteriseert z’n eerste boek Internet Strategie als een echt mannenboek, veel feiten, modellen en opsommingen. In 2? jaar tijd werden er daar 40.000 van verkocht. Z’n tweede boek, Doen!, was een stuk praktischer. Van dat boek werden er in 1? jaar tijd 40.000 exemplaren verkocht. Zijn derde boek werd Dromen, durven, doen. Afgeleid van Doen! maar een stuk compacter met meer verhaal. Ook veel interviews met “mensen die iets hebben meegemaakt”. Volgens Tiggelaar een typisch vrouwenboek. Verkoopcijfers? Binnen vier maanden tijd al 40.000 boeken verkocht. Al afpellend komt hij tot het volgende rijtje kenmerkende verschillen.

Verder lezen...

 Reportage vrouw en internet de hoogtepunten (2)  
Het vervolg van het op 21 september 2005 gehouden congres : "vrouwen en Internet"
Gloria Moss - ‘De esthetische waardering van websites door mannen en vrouwen’ Gloria Moss is researcher aan de Business School van de University of Glamorgan in Wales (UK). Ze doet onderzoek naar hoe organisaties via hun websites het beste hun doelgroepen kunnen bereiken. Afgelopen maand werden de resultaten bekend van een onderzoek naar de esthetische waardering van websites door mannen en vrouwen. Ze heeft zich een groot deel van haar wetenschappelijke loopbaan bezig gehouden met onderzoek naar design, om precies te zijn naar de voorkeuren van mannen en vrouwen op dit vlak. Vrouwen en mannen blijken elk een voorkeur te hebben voor ontwerpen die door de eigen sexe zijn gemaakt.ool. Slechts 3% van alle vrouwen geniet een universitaire opleiding.
Verder lezen...

 Vrouwenmarketing  
Frankwatching: - Jacobien - gepubliceerd op 23 oktober 2005
80% van de aankoopbeslissingen worden door vrouwen genomen. Toch lijkt dit maar niet door te dringen bij de (meeste) Nederlandse marketeers.
Even was er aandacht voor vrouwen naar aanleiding van het seminar Vrouw en Internet, maar zo snel als de aandacht kwam, zo snel was ze ook weer verdwenen. Op de marketingblogs wordt er bij de bespreking van onderwerpen geen onderscheid gemaakt in de beleving van vrouwen en mannen. Het woord vrouwenmarketing komt amper ter sprake. En vrouwelijke businessbloggers of columnisten zijn op een hand te tellen. Het meest treffende voorbeeld van de onderwaardering van de vrouwelijke consument is de hype rondom Word of Mouth marketing. WoM is bij uitstek een ‘vrouwelijk ding’, maar er wordt gedaan alsof het net is uitgevonden en het de nieuwe verkoopmethode is.

Verder lezen...

 Vrouwen en interactie 
In deze mei-editie van "La comunidad" is het thema Vrouwen en interactie. Laat je meenemen op een inspirerende digitale tocht. Er worden vele voorbeelden gegeven van geslaagde en mindergeslaagde icampagnes op internet gericht op vrouwen.
- gepubliceerd in mei 2007

Vrouwen maken eigen campagne. In plaats van campagnes gericht op vrouwen is er nu een site waar vrouwen zelf de campagne kunnen bepalen. Op de online community Define Yourself worden Canadese vrouwen aangemoedigd met elkaar de discussie aan te gaan over ouder worden. De website is educatief, onderhoudend en moedigt vrouwen aan hun mening te geven over ouder worden en plastische chirurgie. Weer eens een ander geluid dan de inmiddels vaak geprezen Dove Pro-Age-campagne. Uiteraard heeft de site ook een verkoopdoel: in dit geval producten van Medicis aan de vrouw te brengen. In de sectie 'about us' wordt het initiatief toegelicht; Define Yourself publiceert zogenaamde webisodes: online video’s waarin ‘real-life’ vrouwen aan het woord komen over alles wat ze bezighoudt met het vorderen van de jaren. Met zo’n site kun je als fabrikant stilletjes de doelgroep bewerken.
Verder lezen...

 

 

Terug naar Annaplaza-home,
de beste linkverzameling voor een vrouw zoals jij!

 
 
 Zoeken
Google
 Over Annaplaza
Op Annaplaza presenteren we regelmatig een selectie van de leukste en beste websites, voor een vrouw zoals jij. Heb je tips voor een onderwerp, of zag je onlangs een razend interessante, aantrekkelijke of knotsgekke vrouwensite? Laat het ons weten, misschien doen we er wat mee in een volgende update van Annaplaza.
Terug naar Annaplaza-home
Lisa Johnson
Reach women
boek: Don't think Pink
Case Study: Give simple
Segmentation
Overige
Dutch cow girls
Marketing to women

Smart marketing to women
About women
Marketing to women online
Onderzoeksresultaten

Online sampling en vrouwen
Digitale dames voor Sanoma
Alles over vrouwen Sanoma
Highlights Gender Bias
Real women digital world
Vrouwenmarketing verder lezen
Vrouwen marketing
Vrouwen marketing trendlator
STIR 2006
Onderzoek van Yahoo
Marketing to Women
Actuele cijfers STIR

Boeken
Marketing to Women
Eveolution
Don't think Pink
Bureau's
N-i-e-u-w
Sisteract
Femark
Vrouwen in marketing en comm.
 
 



 
Plaats op eKudos Plaats op del.icio.us Plaats op NUjij
 
   
                       
      Copyright 1998-2008 - Inhoud: - Annaplaza